آخرین ایستگاه،شهادت

اگر مسافر این راهی ، بین راه نگه نمیداریم تا آخرین ایستگاه

آخرین ایستگاه،شهادت

اگر مسافر این راهی ، بین راه نگه نمیداریم تا آخرین ایستگاه

آخرین ایستگاه،شهادت

شهدا رفتند تا حقیقت را به ما نشان دهند،اما ما هنوز در جست و جوی حقیقتیم.
شهدا چون فرشتگانی عاشق راه حق و حقیقت را پیمودند و به دیداره حق شتافتند و آسمانی شدند.
جایشان خالیست.
راهشان پر رهرو باد.
در آرزوی شهادت و عاشقان شهدایم.

تشنگی شرط شهادت است
و
تشنه کامی زینت آن

سید مرتضی آوینی

پیوندها

مراقبت از نگاه

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰ ق.ظ

فرزند جناب آیت الله نخودکی می گویند:

روزی از مسیری عبور کردم و در راه چشمم ناگهان در یک کالسکه به زن بی حجابی افتاد و سرم را بر گرداندم.وقتی به خدمت پدرم رسیدم، فرمودند: "چرا مراقب نگاهت نبودی؟!"من عرض کردم: چشمم افتاد، قصدی نداشتم، فرمودند:

"مگر چیزی گم کرده بودی که سرت این طرف و آن طرف می چرخید؟!"

 

  • عاشق شهادت (محتسب)

نگاه

گناه

حجاب

نظرات (۳۰)

  • حسین علیمحمدی
  • خداقوت
    هفته ای است که ظرف نباتمان خالی است


    و چای میخورم و حسرت خراسان را...
    سلام
    مهمانید
    به وبمان...


    یاعلی
    سلام
    خدا قوت
    ممنون بابت این پست
    نکته اخلاقی قابل تاملی داشت
  • جوان انقلابی
  • سلام و علیکم هم محله ای و هم اتاقی هم صحبتی! چطوری؟

    یادی از ما نکنی تو فضای مجازیا!! اگر بیای فقط پستارو یه لایک میکنی میری! :)

    پست فوق العاده ای بود!!! آفرین...

    راستی باز تو زنگ زدی! باز تو...(آیکون کسی که خودش رو زده به زرنگی) :)

    یاریحان
    پاسخ:
    سلام
    به به به منور فرمودید پست مارو از این ورا.میگفتی یه گوسفندی، شتر مرغی چیزی زمین میزدیم.
    چشم تشریف میاریم
    یا علی...
  • صابر قاضی خانی
  • سلام بزرگوار
    این از همون نکات ریز اخلاقیه که باید در زندگیمون ازش استفاده کنیم ...
    ممنون از داستان اخلاقیتون ...
    التماس دعا ...

    * در راستای حمایت از وبلاگ نویسان حرفه ای ، وبلاگ شما لینک شد
    توخیابون یه مرد میانسالی جلومو گرفت , گفت:

    آقا ببخشید, مادر من تو اون آسایشگاه روبرو نگهداری میشه, من روم نمیشه چشم تو چشمش بشم چون زنم مجبورم کرد ببرمش اونجا, این امانتی رو اگه از قول من بهش بدید خیلی لطف کردید.
    قبول کردم و کلی هم نصیحتش کردم که مادرته بابا, اونم ابراز پشیمونی کرد و رفتم داخل آسایشگاه, پیر زن رو پیدا کردم, گفتم این امانتی مال شماس, گفت حامد پسرم تویی؟
    گفتم نه مادر, دیدم دوباره گفت حامد تویی مادر؟

    دلم نیومد این سری بگم نه , گفتم آره, پیرزنه داد زد میدونستم منو تنها نمی ذاری,
    شروع کرد با ذوق به صدا کردن پرستار که دیدی پسر من نامهربون نیست؟
    پرستاره تا اومد گفت شما پسرشون هستید؟

    تا گفتم آره دستمو گرفت, گفت 4 ماه هزینه ی نگهداری مادرتون عقب افتاده , باید تسویه کنید
    حالا از من هی غلط کردم واینکه من پسرش نیستم ولی دیگه باور نمی کردن
    آخر چک و نوشتم دادم دستش, ولی ته دلم راضی بود که باز این پیر زن و خوشحال کردم , هر چند که پسرش خیلی ... بود.

    اومدم از پیرزنه خدافظی کنم تا منو دید گفت دستت درد نکنه , رفتی بیرون به پسرم حامد بگو پرداخت شد , بیا تو مادر!!!

    پاسخ:
    خیلی جالب بود.
    دمه همه مادرا گرم
    یا علی...
  • غریبه اشنا
  • سلام
    جالب بود
    به روزم با یک واقعیت
    یا حق
  • خانم چادری
  • خدایا همه را دریاب

    پاسخ:
    الهی آمین
  • پسر انسان
  • حق حق حق
    بهترین درسی بود که امروز روزی ام شد
    پاسخ:
    خدا رو شکر :)
    التماس دعا
    یا علی...
  • فرزند آدم
  • این روزا همه فک کنم یه چیزی گم کردن ...سرشون میچرخه اخه...البته عینک آفتابی هم خوب محافظیه ها
    با سلام
    به وبلاگ حقیر سر بزنید و 2 نامه را که نوشته ایم در صورت امکان امضاء کرده و به دیگر دوستان فضای مجازی نیز اطلاع دهید که امضاء کنند. نامه اول خطاب به دکتر احمدی نژاد و تقدیر از زحمات 8 ساله ایشان می باشد. نامه دوم خطاب به رییس قوه قضائیه در راستای محاکمه فتنه گران دروغگوی سال88 و دشمنان رای ملت می باشد که متاسفانه 4 سال است به دلایل نامشخص به تاخیر افتاده است. منتظر حضور و همکاری شما


    هزار مرتبه کردم فرار و دیدم باز
    تو از کرم به من آغوش خویش کردی باز
    به لطف و رحمت و عفو و کرامتت نازم
    که می‌کشی تو ز عبد فراری خود ناز
  • سجاد عبدی
  • زیبا

    درســـی بود به جا
    طاعات قبول
    خدا قوت
    بروزیم
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام بزرگوار
    به روزم با:
    +منبرمجازی باحضور استاد فاطمی نیا
    التماس دعا..

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    عالی بود/.
    سلام

    طاعات قبول…

    با طرح ” میلاد امام حسن مجتبی (ع) ” بروزیم.

    یاعلی مدد
    سلام، طاعات قبول
    درس خوبی بود
    سلام
    حالا بماند کار ما که میگوییم نظر اول اشکالی ندارد ...
    عبد توام اگر ز کرم باورم کنی
    پا بر سرم بنه که ز عالم سرم کنی
    یا همچو شمع سوخته کن، قطره قطره آب
    یا شعله ای ببخش که خاکسترم کنی
    عمری به زخم های تنت گریه کرده ام
    تا وقت مرگ، خنده به چشم ترم کنی
    خار رهم، مگر به نگاه تو گل شوم
    خاک در توام، تو مگر گوهرم کنی
    یک عمر سائل در این خانه بوده ام
    حاشا که وقت مرگ، جدا زین درم کنی
    سلام
    باید درهمه حال مراقب نگاه خودمون باشیم
    واقعا حرف قشنگی زدند
    یا علی
    عهد نامه ی قشنگی دارید
    منم اگه خدا کمک کنه و بخوا د بعضی از این مطالب رو عمل می کنم
    یا علی
    پاسخ:
    انشا الله
    یا علی...
    واقعا خدا کنه بعد شهدا خوابمان نبرد
    یا علی //////// سید علی
    پاسخ:
    واقعا...
    سلام
    وبلاگ خیلی جالبی دارین
    سر بزنید خوشحال میشم
    یامهدی
    پاسخ:
    سلام
    شما لطف داری
  • علی کربلایی
  • *اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*
    پاسخ:
    الهی آمین
    سلام
    بروزیم
    سلام

    طاعاتتان در این ماه طلایی مورد قبول حضرت پروردگار
    حضرت عیسی بن مریم عاجز است....
    اجرنا من النار یا مجیر
    آره والله
    خیلی از کارهای به ظاهر معمولی ما هم اضافی بی خوده چه برسه به بقیه کارها...
    خدایا...
    مهمانی حق چه باصفا شد

    میلاد امام مجتبی شد

    ماه رحمت، سفره اش گسترده شد

    زنده از فیضش جهان مرده شد

    ولادت امام حسن مجتبی بر شما مبارک
    منظرتونم
    پاسخ:
    کچل جان! آدرس بده برادر من!
    :)
    سلام
    عجب درسی گرفتم!
    واقعا عجب چیزی روزی ام شد!
    اینطوری ، من هر روز که به خانه بیایم باید از من سئوال شود چرا مراقب نبودی!
    چقدر من گناه کارم
    الهی ، ذنبی کثیر ، العفو ...
    .
    خیلی ممنونم
    حالم رو خوب کردید!
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    الحمدالله که تونستم مطلب مفیدی بذارم
    خدا قبول کنه از ما
    یا علی...
    خداقوت
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">