آخرین ایستگاه،شهادت

اگر مسافر این راهی ، بین راه نگه نمیداریم تا آخرین ایستگاه

آخرین ایستگاه،شهادت

اگر مسافر این راهی ، بین راه نگه نمیداریم تا آخرین ایستگاه

آخرین ایستگاه،شهادت

شهدا رفتند تا حقیقت را به ما نشان دهند،اما ما هنوز در جست و جوی حقیقتیم.
شهدا چون فرشتگانی عاشق راه حق و حقیقت را پیمودند و به دیداره حق شتافتند و آسمانی شدند.
جایشان خالیست.
راهشان پر رهرو باد.
در آرزوی شهادت و عاشقان شهدایم.

تشنگی شرط شهادت است
و
تشنه کامی زینت آن

سید مرتضی آوینی

پیوندها

احیا در جبهه

يكشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۵۳ ب.ظ

اولین بار که در جبهه رفتم، نزدیک شب قدر بود.شب قدر که رسید، به اتفاق چندین تن از همرزم هایم ، به محل برگزاری مراسم احیا رفتم. از مجموع 350 نفر افراد گردان، فقط 20 نفر آمده بودند. تعجب کردم. شب دوم هم همین طور بود. برایم سوال شده بود که چرا بچه ها برای احیا نیامدند، نکند خبر نداشته باشند. از محل برگزاری احیا بیرون رفتم. پشت مقر ما صحرایی بود که شیار ها و تل های زیادی داشت. به سمت صحرا حرکت کردم، وقتی نزدیک شیار ها رسیدم، دیدم در بین هر شیار، رزمنده ای رو به قبله نشسته و قرآن را روی سرش گرفته و زمزمه میکند. چون صدای مراسم احیا از بلند گو  پخش می شد، بچه ها صدا را می شنیدند و در تنهایی و تاریکی حفره ها، با خدای خود راز و نیاز می کردند. بعد ها متوجه شدم آن 20 نفر هم که برای مراسم عزاداری و احیا آمده بودند، مثل من تازه وارد بودند.

  • عاشق شهادت (محتسب)

احیا

جبهه

خدا

شهدا

نظرات (۲۱)

  • رها پاک سرشت
  • خیلی زیبا....
    یا علی
  • رها پاک سرشت
  • آفتاب عشق گاگون میشود...

    سینه سجاد پر خون میشود...

    پشت نخل آرزو خم میشود...

    داغ صورت سهم آدم میشود...

    جاده می ماند غریب و بی سوار...

    ذوالفقار عدل میگیرد غبار...

    التماس دعا
    پاسخ:
    یا علی
    بسیار زیبا

    با دو طرح :
    لیله القدر و
    کلنا عباسک یا زینب
    بروزم
    شب قدر را ، قدر بدانیم ...:(

    به روزم
    قسمتم نیست بال و پر بدهند
    به من از آن طرف خبر بدهند
    جگرم را وسط گذاشته ام
    به همه گفته ام نظر بدهند
    به خدا گریه می کنی تا صبح
    شرح حال مرا اگر بدهند
    من از این در نمی روم هر چند
    جای این در هزار در بدهند
    چند تا مثل من خبر داری؟!
    پای تو حاضرند سر بدهند
    دردسر مایه ی کمالات است
    نذر کردیم دردسر بدهند
    ای امیر نجف به نفع تو نیست
    عاشقانت اگر ضرر بدهند
    درد و دل کردن تو را اغلب
    به گدایانِ خون جگر بدهند
    خاک پای تو قیمتش عرش است
    پس نباید به جاش زر بدهند
    چه کسی دیده هفت عالم را
    همه اش را به یک نفر بدهند

    ***
    آفریده شدم برای علی
    تا بیفتم به دست و پای علی
    این که ما از چه آفریده شدیم
    علتش هست خاک پای علی
    جان سائل چه ارزشی دارد
    جان پیغمبران فدای علی
    صد هزار آفتاب می ریزد
    با تکان خوردن عبای علی
    هم علی می شود علی خدا
    هم خدا می شود خدای علی
    این صدای علی صدای خدا؟
    یا صدای خدا صدای علی؟
    هم نشسته علی به جای خدا
    هم نشسته خدا به جای علی
    لطف معراج مصطفی این بود
    شد صدای خدا صدای علی
    عرش را شرع را شریعت را
    همه را آفریده با "یه" علی
    ذکر بالا سرش حسین بُوَد
    پس نجف هست کربلای علی
    انا مشتاق به جوار نجف
    انا محتاج به دعای علی
    بچه های بزرگ و کوچکمان
    همه قربان بچه های علی
    دست مولا و چادر بی بی
    دست ما و نخ عبای علی
    چه مقامی ست که هزاران بار
    می شود فاطمه فدای علی
    والسلام
    پاسخ:
    انا مشتاق به جوار نجف
    انا محتاج به دعای علی
    یا علی...
  • العبد التائب
  • زیبا بود.....
    مردان خدیی بودند اگر نبودند نمیرفتند....
    سلام
    خاطره زیبایی بود...
    التماس دعای فرج در لیالی قدر
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام
    به روزم باسومین جلسه از منبرمجازی.
    ابن بار با حضور حجت الاسلام پناهیان.
    التماس دعا..


    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    منم دلم میخواد ...
  • محرم نینوا
  • خیلی قشنگ بود
    ممنون
    سلام علیکم
    +با یک مطلب جدید با موضوع خاطره ای از امام خامنه ای بروزیم
    *منتظر نظرات شما *
  • کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
  • سلام طاعات و عبادات قبول درگاع حق
    ایام تسلیت میگم
    این شبها دلم خلوت میخواهد دلم حرم شهدا میخواهد دلم حسینیه تخریب چی ها تو دوکوهه تو دل تاریکی کسی تو رو نشناسه الهی العفو گفتن میخواد....
    امشب خونه یه شهید اگه خدا بخواد قرآن به سر میگیرم...
    اما تو دلم هست که یه بار کنار مزار شهدا قرآن به سر بگیرم...
    اللهم الرزقنا....
    *انشاالله بری نجف مهربونی نا محدودشو ببینی وقتی برگردی روضه نخونده هم اشکات میباره آخه آقات امام اولـــتـــــ خیلی غریبهــ*
    امشب خیلی دعام کنید
    یا زهرا کربــــــ بلا انشاالله
    پاسخ:
    سلام
    کامنتتون خیلی به دلم نشست.
    انشاالله که روزی همه بشه زیارت مولا به زودی.
    محتاجیم به دعا
    یا علی...
  • صابر قاضی خانی
  • سلام بزرگوار
    مردان بزرگ ، همیشه تنها ، با خدای خود خلوت می کنند ...
    روح همه ی شهیدان هشت سال دفاع مقدس ، با حضرت امیر علیه السلام محشور باد ...
    التماس دعا

    *بروزیم
    پاسخ:
    الهی آمین
    یا علی...
    یک دانه ز تسبیح نماز سحرت را
    یک بار به نام من محتاج بینداز...

    "التماس دعا"
    پاسخ:
    محتاجیم به دعا
    یا علی...
  • کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
  • سلام ایام تسلیت
    **بروزم**
    پاسخ:
    سلام
    خیلی عالی:)
    زیباست...


    تسلیت



    ـــــــــــــــ

    زینب و ...
  • خانم چادری
  • سلام
    اگر منبع از کتابی ست، لطفا معرفی کنید.
    ممنون
    مثل همه خاطرات شهدا، زیبا بود.
    پاسخ:
    نه از کتاب نیست.
    در آن شب قدری که قدرش را نمی دید / دست شقاوت تیغه ای از کینه ها داشت
    در سجده افتاد آفتاب و ذکر می گفت / در زیر لب«فزت برب الکعبه»را داشت ...
    شهادت امام علی (ع) تسلیت باد...
    پاسخ:
    سلام
    بر شما هم تسلیت
    التماس دعا
    یا علی...
    مجنون همیشه مرد نیست گاهی مجنون دخترکی تنهاست که روزی لیلی کسی بود........
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام علیکم
    خدای من
    همیشه عاشق واقعی خوب رسم عاشقی کردن میداند
    خدایا به قلب هایمان درد عشق حقیقی را ببخش

    بسیار زیبا بود
    خداقوت
    یاعلی(صلوات برای فرج)
    پاسخ:
    الهی آمین
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">