آخرین ایستگاه،شهادت

اگر مسافر این راهی ، بین راه نگه نمیداریم تا آخرین ایستگاه

آخرین ایستگاه،شهادت

اگر مسافر این راهی ، بین راه نگه نمیداریم تا آخرین ایستگاه

آخرین ایستگاه،شهادت

شهدا رفتند تا حقیقت را به ما نشان دهند،اما ما هنوز در جست و جوی حقیقتیم.
شهدا چون فرشتگانی عاشق راه حق و حقیقت را پیمودند و به دیداره حق شتافتند و آسمانی شدند.
جایشان خالیست.
راهشان پر رهرو باد.
در آرزوی شهادت و عاشقان شهدایم.

تشنگی شرط شهادت است
و
تشنه کامی زینت آن

سید مرتضی آوینی

پیوندها

ملعون کیست؟؟؟!!!

جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰ ب.ظ

یونس ابن یعقوب از امام صادق علیه السلام نقل کرده است:

در خصوص مومنان، هر بدنی که چهل روز آسیبی به آن وارد نشود، ملعون است و دور از رحمت خداوند.

گفتم: واقعا ملعون است؟

فرمودند: بله.

گفتم: واقعا؟

باز فرمودند: بله.

پس چون امام علیه السلام سنگینی مطلب برای من را مشاهده کردند، فرمودند: ای یونس! از جمله ی بلا و آسیب به بدن همین خراش پوست و ضربه خوردن و لغزیدن و یک سختی و خطا کردن و پاره شدن بند کفش و چشم درد و مانند این ها است، نه لزوما مصیبت های بزرگ. مومن نزد خداوند با فضیلت تر و گرامی تر از آن است که بگذارد 40 روز بر او بگذرد و گناهان او را پاک ننماید. ولو به یک غم پنهان در دلی، که او نفهمد این غم از کجا حاصل شده است. به خدا قسم، وقتی یکی از شما سکه های درهم را در کف دست وزن میکند و متوجه نقصان آن شده و غصه دار می شود، سپس دوباره وزن می کند و متوجه می شود که وزنش درست بوده، همین غصه کوتاه و گذرا... موجب آمرزش برخی از گناهان اوست.

منبع،7 الوسائل:518.11 ج21

البحار: 354.76 ج عن کنز

الکراجی: ص 63 باسناد عن یونس بن یعقوب

  • عاشق شهادت (محتسب)

روایات

ملعون

نظرات (۲۴)

سلام
مطلب جالبی بود...خدا قوت


مهمانید به

http://zareh.blog.ir/post/103
یا علی
سلام
مطلب خوبی بود ممنون
  • بنده حقیر خدا
  • سلام خدمت شما

    خوب بود.

    موفق باشید

    یا حق
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    یا علی...
    واژه ی دوستت دارم برای عظمت و شکوه قلب مهربانت
    چقدر بی رنگ است وقتی تو سرچشمه ی تمام خوبی ها هستی
  • خادم الحسین (علیه السلام)
  • سلام
    مطلب ناب و اموزنده ای بود...احسنــــــــــــــــــــت
    *****



    به روزم با مطلب "فضیلت تسبیحات حضرت زهـــرا (س)"
    پاسخ:
    سلام
    چشم میام انشاالله
    یا علی...
  • عاطفه سادات
  • سلام.
    واقعا جالب بود من یه جورایی از این قبیل داستان ها شنیده بودم که غم و غصه برای رفع گناه هست یا بیماری کفاره گناه حساب میشه و گناه را پاک میکنه ولی این رو نشنیده بودم،جالب بود!
    دعا فراموش نشه (برای من واجب کفایی هم روایت شده بعضی اوقات)
    یاعلی
    پاسخ:
    چشم دعا میکنیم اگه لایق باشیم
    یا علی...
    سلام.........ممنون از حضورتون.............شما حتی میتونید بدون ذکر منبع از مطالب استفاده و کپی نمایید ...یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    انشاالله از مطالبتون استفاده استفاده میکنیم باذکر منبع
    یا علی...
    زندگی نوشتنی زیاد داره اما گاهی هیچی پیدا نمی کن بنویسی جز … سکوت …
  • محمدرضا یک دانشجو...
  • سلام
    اعلام نتایج مسابقه شماره 4

    به نظرتون احتیاج دارم!!!!
    در نظرسنجی شماره 1 منتظر نظرتون هستم
    ممنون
    پاسخ:
    سلام اومدم اومدم
    چه بهانه هایی داره خدا واسه بخشیدن
    چه بهانه هایی داریم ما واسه بد بودن
    پاسخ:
    که هیچ کدام از بهانه هایما پذیرفته نیس 
    هعی
    سلام علیکم جناب دانشجوی ترمولک !!
    مطلب فوق العاده عالی بود ...
    خیلی چسبید ...
    پاسخ:
    ترمولک :-)
    خیلی هم عالی :-)
    وبلاگ ما را منور فرمودید
    یا علی...
  • فرزند آدم
  • بله شنیده بودم خیلی عالیه...
    هر که در این بزم مقرب تر است جام بلا بیشترش میدهند...
  • جوان انقلابی
  • سلام و درود فراوان بر ساشای مهربان :))

    مطلبت ما را در هم کوبید انقد قشنگ بود!
    +++
    شما نباید مارو به وبت دعوت کنی؟! حتما باید سر زده بیام؟! :|
    پاسخ:
    شما صاحب وبلاگی
    هر وقت خواستی بیا
  • غریبه غریب
  • ممنون

    بروزم
    ای آنکه در نگاهت حجمی زنور داری

    کی از مسیر کوچه قصد عبور داری؟

    چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابی

    ای آنکه در حجابت دریای نور داری

    من غرق در گناهم، کی می کنی نگاهم؟

    برعکس چشمهایم چشمی صبور داری

    از پرده ها برون شد، سوز نهانی ما

    کوک است ساز دلها، کی میل شور داری؟

    در خواب دیده بودم، یک شب فروغ رویت

    کی در سرای چشمم، قصد ظهور داری؟
    ای آنکه در نگاهت حجمی زنور داری

    کی از مسیر کوچه قصد عبور داری؟

    چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابی

    ای آنکه در حجابت دریای نور داری

    من غرق در گناهم، کی می کنی نگاهم؟

    برعکس چشمهایم چشمی صبور داری

    از پرده ها برون شد، سوز نهانی ما

    کوک است ساز دلها، کی میل شور داری؟

    در خواب دیده بودم، یک شب فروغ رویت

    کی در سرای چشمم، قصد ظهور داری؟
  • نازنین روانبخش
  • سلام
    هم فکری فلبی مون در مورد روابط بانامحرم اونقدر برای خودم و گاها اطرافیانم که صحبت کردند مفید بوده که تصمیم گرفتیم جلسه ی دومی هم بذاریم و بی صبرانه منتظر تشریف فرمایی تون و شنیدن نظرات تون هستیم
    دعامون کنید
    یا علی
  • خدای دوسداشتنی من
  • سلااااااام
    با کمی تاخیر اپم
    با تشکر
    یا زهرا
    سلام مرسی از دعوتت
    مخلصیم .یاعلی(ع)
  • خانم چادری
  • چه تامل بر انگیز!!!

  • پسر انسان
  • حق...
  • سجاد عبدی
  • سلام


    زیبا بود....
    خدا قوت
  • حسین اکبری
  • سلام برادر
    لینک شدید ببخشید بی اجازه بود
    امیدوارم با تبادل لینک بتونیم مطالب مفید و با ارزشمون رودرخدمت دوستان قرار بدیم یاعلی
    Http:rahrovane-shahid.blog.ir
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    یا علی...
  • کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
  • سلامــــــ خدا قوتــــــــــــ
    پدرش در رکـــوع بـــود
    که سائل آمـد
    و انگشــتریش را بخشیـــد
    به پــدرش رفته بـود
    خــودش، انگشـــتریش را مـی‌ بخشیــد
    اگــر امانش می‌دادند. . .
    بروزمـــــــ
    یازهراکربــــ بلاانشاالله
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">