آخرین ایستگاه،شهادت

اگر مسافر این راهی ، بین راه نگه نمیداریم تا آخرین ایستگاه

آخرین ایستگاه،شهادت

اگر مسافر این راهی ، بین راه نگه نمیداریم تا آخرین ایستگاه

آخرین ایستگاه،شهادت

شهدا رفتند تا حقیقت را به ما نشان دهند،اما ما هنوز در جست و جوی حقیقتیم.
شهدا چون فرشتگانی عاشق راه حق و حقیقت را پیمودند و به دیداره حق شتافتند و آسمانی شدند.
جایشان خالیست.
راهشان پر رهرو باد.
در آرزوی شهادت و عاشقان شهدایم.

تشنگی شرط شهادت است
و
تشنه کامی زینت آن

سید مرتضی آوینی

پیوندها

از تعریف کردن دیگران خوشحال نشوید

جمعه, ۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹ ب.ظ

نکته ای ناب از آیت الله مجتهدی:

 

از تعریف کردن دیگران خوشحال نشوید

انسان باید طوری خودش را تربیت کند که اگر در حضورش از او تعریف کردند، خوشش نیاید. چرا؟ برای اینکه ممکن است این تعریفی که آن ها میکنند، او نزد خدا اینگونه نباشد.

در دعای مکارم الاخلاق آمده که " خدایا، پناه می برم به تو از اینکه مردم مرا خوب بدانند، ولی من نزد تو این طور نباشم." از این جهت است که نباید از تعریفی که از ما شده خوشحال  نشوید، غصه بخورید که شاید واقعا این طور نباشید.

 

منبع:طریق وصل

  • عاشق شهادت (محتسب)

آیت الله مجتهدی

خدا

نظرات (۲۸)

واقعا ریبا بود مرسی که خبرم کردی
به امید روزی که در نزد خدا خوب باشیم......
پاسخ:
الهی آمین
یا علی...
از او تعریف کردند
خوشش آمد!!!
خوبی هایش دود هوا شد...
من عاشق این کتابم..
حضرت علی ع میفرمایند چه بسا کسانی که با ستایش دیگران فریب خوردند
پاسخ:
کتاب مورد تاییدیه
یا علی...
  • کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
  • سلام خدا قوت

    خیلی قشنگ بود!

    من لینکتون کردم خوشحال میشم شما هم لینکم کنید!

    دعام کنید!
    یا زهرا کربــــ بلا انشا الله " شب جمعه ماه محرم" الهی امین!
    پاسخ:
    سلام
    الهی آمین
  • خانم چادری
  • ممنون
    خواندیم خدا کند در عمل هم ثابت کنیم.
    پاسخ:
    انشاالله
    سلام
    زیبا بود...اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    سلام
    الهی آمین
    سخته...
    پاسخ:
    آره قبول دارم
    ولی کاریه که باید بهش عمل کنیم
    راستش اونقدر عیب دارم که تا به این برسه ...
    البته فکر میکنم این خصلت رو دارم ! تعریف دیگران رو چندان باور نمی کنم...
    چون به خودم هیچ اعتمادی ندارم ...
    پاسخ:
    پس سخت نیس برای شما :)
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • سلام
    به جا بود.
    سپاس از شما.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    چرا دیگه! سخته !
    چون میخوام اعتماد به خودم رو تو حرفهای دیگران پیدا کنم ...
    اعتماد به نفس نداشتن رنج است ...
    رنج ...
    پاسخ:
    بعله اعتماد به نفس در حد معمولش خوبه
    ولی شما میخواید اعتماد به نفس رو توی حرف های دیگران پیدا کنید آیا؟ :)
    در حالت نا متعادلی که این دخترک قرار دارد ظاهرا بلی !
    عقل که نیست جان در عذاب است ...
    پاسخ:
    :) دیگه چی بگم
    هر کی بامن حرف میزنه به همین نقطه ای که شما رسیدی میرسه !
    شما راحت باش ...
    پاسخ:
    راحتم :)
    هرکی یه اخلاقی داره دیگه حالا سر ما ملت به نقطه های دیگه میرسن
    به نقطه خودکشی که نمیرسونیدشون ؟
    من تا حالا به مرز سربه دیوار کوبیدن رسوندم [لبخند]
    پاسخ:
    یه نظر گذاشتم براتون بخونیدش
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • :(
    خدای من
    خیلی به دل نشست
    انشاالله که در مقام عمل برآییم
    پاسخ:
    انشاالله
    یا علی...
  • یاسین کوچک
  • خدا کنه ما جز اون افراد نباشیم....
    .
    سلام...
    شگفتیهای خدا بروز شد....
    با موضوع...............اشاره خدا به دو دریای عجیب!!!!
    .
    خوشحال میشم بیاین......
    دقیقا همین طور که می گید
    البته باعث تکبر هم می شود
    یا علی
  • غریبه اشنا
  • سلام
    به روزم با ادامه...
    خوشحال میشم یه سر بزنید
    امام صادق (ع) میفرماید : برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام میگیرد و تصویب آن در شب بیست ویکم و تنفیذ آن در شب بیست‏ و سوم .

    (وسائل الشیعه، ج 7 ص 259) .

    سلام بر شما..

    در این روز های با عظمت دعا برای ما فراموش نشود . محتاجیم به دعای خیرتان بزرگوار .
    پاسخ:
    چشم
    ملتمسیم به دعا
    یا علی...
  • علی کربلایی
  • چه جالب من
  • علی کربلایی
  • سلام
    دعوت شدید منتظر نظرات شما هستیم
  • نازنین روانبخش
  • واقعا اگه ادم ب همچین درجه ای بتونه برسه کار بسیار مهمی انجام داده ...
    امشب دعامون بفرمایید ..
    پاسخ:
    چشم
    همچنین
    یا علی...
    سلام

    زیبا بود


    ایام تسلیت

    یا حیـــــــــــــــــــــدر (ع)


    بروزیم
    خدا کند پیش خدا سربلند باشیم
    یاعلی
    پاسخ:
    خدا کند...
  • العبد التائب
  • بسیار زیبا بود.
    واقعا زیبا بود.
    احسنتم
    پاسخ:
    تشکر
    یا علی
  • طلبه امروزی
  • سلام
    با مطلب « خاتمی از چه بگوید؟ » بروز هستم . در این مطلب نکاتی جدید درباره سید محمد خاتمی می خونید .
  • دیوونه ی حسین
  • سلام
    التماس دعا

    یا حسیـــــــــــــــــن
    پاسخ:
    سلام
    محتاجیم به دعا
    یا علی...
  • انجمن جلال آل احمد
  • دوست خوبم سلام
    یه سوال برام پیش اومده:
    "سوشیانت" یک کلمه‌ی زرتشتی است؛ یعنی اون موعود زرتشتیان که قراره بعد از 12 هزار سال ظهور کنه و به قول خودشون دنیا را زرتشتی کنه!

    سوالم اینه که شما را چرا این اسمو انتخاب کردید؟

    پاسخ:
    من این اسم رو از کتاب موعود نامه یا الفبای مهدویت برداشتم و درسته کلمه ی زرتشتی هست و به معنای بشارت موعود است. البته اصل کلمه سوشیانس است ولی من این اسم رو به این خاطر که حالا موعود اونا حساب می شه انتخاب نکردن.به نظرم اسم جالبی اومد
    همین
    یا علی...
  • عاطفه دهقانی
  • بسیار زیبا بود
    انشالله بتونیم عمل کنیم
    فعلا که هر کی ازمون تعریف میکنه قند تو دلمون آب میشه!!!
    پاسخ:
    دیگه داریم مرض قند می گیریم والا :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">